tanulás // studerar

Rájöttem, hogy szeretek tanulni. Félreértés ne essék, eddig is szerettem, de csak és kizárólag azt, amit én saját magam választottam, és senki egy pillanatig nem tette kötelezővé. Talán ezért haladok ilyen jól a svéddel, kis túlzással, de majdnem a könyv felénél tartok, vagyis ha ilyen ütemben haladok, akkor pár hónap múlva rendesen beszélek majd? :D Még szerencse, hogy 3 tankönyv van, bár mondjuk a munkafüzetek használhatatlanok, de a hanganyag meg életmentő.
Csak az iskola ne lenne a nyakunkon -.-" Valószínűleg mindent elront majd, mikor van az embernek délután háromkor arra ereje, hogy több órát tanuljon még? Nekem nincs, nem is szoktam, ráadásul ha hajnalba kelek, akkor a fáradtsággal is küzdeni kell. Fujj... Ma is amikor vagy hatszor elmondták hogy 9 nap és iskola, a hideg is kirázott, meg a rosszullét kerülgetett. Na igen, és angolt sem tanultam, majd holnap rá kéne szánni magam, de semmi kedvem. Lesz amilyen lesz, nem izgat, úgy sem sok tétje van. Főleg nem a mostani terveim alapján. De azért majd csütörtökön tessék izgulni értem :D


//


Jag insåg att jag gillar att lära sig. Gör inga misstag, jag har också, men bara och bara vad jag själv valde en stund och ingen har inte obligatorisk. Kanske är det därför jag går så bra svéddel, lätt överdrift, men jag är nästan halvvägs genom boken, så om jag dör i denna takt, sedan ett par månader från och med nu jag kommer att tala på rätt sätt? : D Bra sak är att tre läroböcker, arbetsböcker, även om, säg, värdelös, men ljudet till livräddande.
Endast skolan inte skulle vara på toppen av oss -.- " Det är förmodligen alla röraupp och sedan när han är mannen på eftermiddagen vid tre ström till flera timmar att lära sig mer? Jag vet inte ens jag göra, även om gryningen vaknar, dåtröttheten också måste bekämpas. blås ... även idag när du berättade för migsex gånger på nio dagar och att skolan också skakade kalla sjukdomenkerülgetett. Oh ja, och inte lära sig engelska, och sedan imorgon jag skulle ägna mig åt det, men jag vill inte. du kommer att som icke... upphetsad, inte så mycketpå spel där, särskilt inte i nuvarande planer. Men sedan i torsdags vad glad jag :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback